سلسلة اهم البرامج : ازاى تشغل 2 واتس اب او فيس بوك على نفس الموبايل

Egyptian Reviewer 8:56:00 ص   برامج مهمة   معلومات
بسم الله الرحمن الرحيم

ازاى تقدر تشغل 2 واتس اب whatsapp اكونت او فيس بوك facebook من غير روت !! 

تشغيل 2 واتس اب او فيس بوك على نفس الجهاز
حاليا اغلبا ماسك smartphones بتدعم شريحتين واغلب الناس بيكون عندها شريحة خاصة بيها شخصية واخري للعمل ومن هنا كان التفكير ازاى تشغل 2 واتس اب - whatsapp او 2 فيس بوك - facebook على نفس الموبايل على الشريحتين المتواجدين عليه فى مقالنا "ازاى تقدر تشغل 2 واتس اب whatsapp اكونت او فيس بوك facebook من غير روت !! "


ليه تستخدم 2 واتس ب - whatsapp او 2 فيس بوك - facebook :

حاليا اغلبنا بيكون ليه اكتر من حساب على مواقع التواصل الاجتماعى بجانب ان الاجهزة بيدعم اكتر من خط ففى كل الاحوال كل منا له احتياجاته فى ناس بتحتاج تشغيل  2 واتس اب  - whatsapp على نفس الفون يكون واحد فيهم خاص والاخر للعمل نفس الكلام فى ناس بتحتاج تشغيل اكتر من حساب تواصل اجتماعي 2 فيس بوك - facebook او 2 messenger فى نفس الوقت لاحتياجات مختلفة

بنستخدم فى طريقتنا البرنامج الاتى parallel space كمان البرنامج بيدعم جميع التطبيقات الاخري وليس مقتصر على هذين البرنامجين فقط .!

تحميل برنامج parallel space لتشغيل 2  واتس اب - whatsapp او 2 فيس بوك - facebook على نفس الهاتف


من هنا

مميزات برنامج parallel space لتشغيل 2  واتس اب - whatsapp او 2 فيس بوك - facebook على نفس الهاتف  :


هو برنامج يتاح من خلاله استخدام اكثر من حساب لاكثر من برنامج بمثابة بيئة موازية يعنى ببساطة عن طريقه تقدر تشغل 2 اكونت فيس بوك - facebook او واتس اب - whatsapp عن طريق نفس البرنامج الاصلى من دون فقد اى مميزات او قلق من الاختراق او الخصوصية بسهولة وامان.

عيوب برنامج parallel space لتشغيل 2  واتس اب - whatsapp او 2 فيس بوك - facebook على نفس الهاتف :

البرنامج استهلاكه من الرام كبير نسبيا اثنا تشغيله وده طبيعى لان البرامج ده بشكل عام استهلاكها من الرام عادى الموضوع يكاد يكون صعب فى حالة كان جهازك باقل من 2 جيجا رام لانه هيسبب تهنيج فى الجهاز نوعا ما لذى يفضل استخدامه فى حال وجود 2 جيجا رام فاكثر
شرح الاستخدام فيديو

اجهزة تدعم تشغيل 2 واتس اب - whatsapp او 2 فيس بوك - facebook فى نفس الوقت

اجزة شركة شاومي - xiaomi من الاجزة المفيدة جدا فى الموضوع ده لانه مدمج فى السوفت وير الخاص بيها miui خاصية مضاعفة ونسخ البرامج مهما كانت وده خاصية مهمة جدا ومريحة فى الاستخدام بشكل عام وبفضلها بشكل شخصي كمان فيها خاصية تسمى بال second space وده كانك معاك جهازين تحول بينهم كل واحد بتطبيقات مختلفة لكن مش بفضلها اوي لانها بتستهلك من الرام .. قريبا ممكن يكون فى شرح لنظام miui الخاص بشاومي.
يهمك تقرا عن الشركة ده الاتى 

مقالات تهمك 
المقالة الثالثة: تجربتى مع الصافى وكيل شاومي - xiaomi فى مصر

كمان اجهزة شركة oppo بتدعم تطبيق نفس الامر لكن على برامج محددة فقط  يهمك تقرا مقالنا عن شركة oppo "هل شركة اوبو - oppo كويسة ؟ وليه ترشيحات المراجعين ليها قليلة ؟"
كمان اجهزة شركة لينوفو تدعم تطبيق نفس الامر على تطبيقات التواصل الاجتماعي 
************************
كمان يهمك تقرا باقى سلسلة اهم البرامج
************
فى نهاية المقال نتمنى ان نكون افدناكم ولا تنسى ان ردك على المقالات يشجعنا على الاستمرار ... لافضل اسعار الهواتف من هنا او من هنا
ولا تنسى الاعجاب بالصفحة

شارك الموضوع

مواضيع ذات صلة