ملخص ازمة انفينكس والتجار

Egyptian Reviewer 10:48:00 ص   اخبار تقنية
بسم الله الرحمن الرحيم
ملخص ازمة انفينكس والتجار
تاريخ الخبر يوم 22/2/2017 

***********

شهدت الايام الماضية توتر ما بين شركة infinix والتجار بسبب قائمة الاسعار الجديدة التى نشرتها الشركة بتاريخ يوم 19/2/2017 والى نزل فيها اسعار هواتف الشركة استجابة لحركة الدولار بشكل جيد والى كانت بالاسعار ده

الفكرة ان التجار بيشتروا الاجهزة اول باول فالى كان شارى الجهاز بسعره القديم الى كان غالى وبعدين دلوقت رخص بيكون خسر فالشركات بتدفع تعويضات للتجار عن فرق السعر ده لكن الى حصل ان الشركة معوضتش التجار وده غلط . 
لكن فى نفس الوقت التجار فى احيانا كثيرة كانو بيكسبوا من نفس الظروف ونفس ازمة الدولار لما السعر بيعلى ده غير انهم كانو بيلموا الاجهزة الى بتنزل للسمتخدمين فى شكل تخفيضات قوية من مواقع التسوق الالكترونى .
فمحدش ملاك فى القصة بشكل او باخروده تسبب فى ان بعض المحلات يضغطوا على الشركة بتشويه صورة المنتج 

وكلاء البيع لمكتب الشركة حاولوا يحلوا الموضوع بانهم ينزلوا قائمة مختلفة باسعار لتعويض التجار من ارباح الوكلاء مش تعويضات من مكتب الشركة نفسه 

لكن القائمة الى نزلها الوكلاء محلتش حاجة لا التاجر رضي بيها ولا مكتب الشركة قبلها والتصرف ده ادى لعناد مسؤلى الشركة اكتر وحصل تهديد من الشركة انها هتنزل وكيل جديد هيبيع بالاسعار الرسمية غير الاربع وكلاء دول . ومكتب الشركة اعلن ان الاسعار الجديدة شغالة حاليا ومطبقة فى الفروع الرسمية فى سيتى سنتر و فرع الشركة بالمقطم وقريبا هيكون متوفر من خلال جوميا . 

وفى النهاية لا يهمنا الا مصلحة المستخدم ومصلحة المستخدم فى افضل سعر

تحديث انتهت الازمة .

بسبب هذا الموضوع خاصة  قامت شركة انفينكس - infinix بالتعاقد مع شركة i2 كوكيل اضافى لخدمات ما بعد البيع . اقرا تفاصيل اكتر عن الموضوع ده من هنا "تعاقد شركة i2 مع شركة infinix - انفينكس لتكون وكيل لخدمات ما بعد البيع" كمان تقد تعرف عناوين كل فروع توكيلات صيانة انفينكس كار كير - carlcare و i2 من المقال التالى "عناوين توكيل شركة Infinix - انفينكس i2 و carlcare"



لو عاوز تعرف منين تقدر تشتري منتجات شركة انفينكس - infinix فى مصر متنساش تقرا المقال ده "منين تشترى منتجات انفينكس فى مصر - infinix"


************
فى نهاية المقال نتمنى ان نكون افدناكم ولا تنسى ان ردك على المقالات يشجعنا على الاستمرار ... لافضل اسعار الهواتف من هنا او من هنا
ولا تنسى الاعجاب بالصفحة

شارك الموضوع

مواضيع ذات صلة